FAQ (Frågor & svar)

HÄR FÅR DU SVAR PÅ DE MEST FREKVENTA FRÅGORNA VI FÅR OM VÅR NYA WEBSHOP

1. Behöver jag ha en inloggning för att kunna handla?

Svar: Nej det behöver du inte men om du skaffar dig en inloggning så kan du ändra uppgifter
som är viktiga för att leveranser ska gå bra. Typ: adresser, mobiltelfon mm.
Inloggning är bra att ha även för din orderhistorik. Där kan du se vad du handlat tidigare om
du skulle vara osäker på någon produkt.

2. Vad är "Avtalskund"?

Svar: Avtalskund kan man ansöka om att bli. Klubbar, trogna kunder & kunder som vet att
man kommer att köpa stora kvantiteter hos oss kan bli aktuella som "Avtalskund"
Blir man godkänd avtalskund får man möjlighet att köpa produkter till ett rabatterat pris!
Fyll i din ansökan här>>

3. Finns det några andra sätt att beställa hos Tengo Sport AB än via webshopen?

Svar: Vi vill ha in våra kunder till vår nya fräscha webshop & dess nya funktioner med beställning
och betalalternativ för att göra era köp den vägen. Vill du som kund fortfarande ringa eller maila
oss är ni välkomna att göra det. Vi vill dock ha in era uppgifter inklusive personnummer.
Vi använder Klarna i de flesta fallen och enbart ett fåtal kunder faktureras manuellt hos Tengo Sport.
Detta gör vi för att orderhantering & fakturering ska gå så smidigt som möjligt för dig som kund!

4. Hur gör jag en reklamation?

Svar: Det finns ett formulär för reklamation. Fyll i uppgifterna i formuläret och bifoga ett foto på
den reklamerade varan. OBS! Vi på Tengo Sport AB kontaktar alltid generalagent eller leverantör
för besiktning av reklamationer. Vi bestämmer således inte om en reklamation blir godkänd eller inte.
En reklamation kan ta upp till 2 veckor innan vi har besked på respektive reklamation beroende på
vilken leverantör som ska bedöma produkten.

5. Hur returnerar jag en produkt?

Svar: Tengo Sport hjälper dig med en retursedel för att du ska kunna returnera en vara du inte vill
behålla. Du skickar ett mail till kundservice@tengo.se och ber om en retursedel.
OBS! Det är viktigt att du inte brutit förpackningen på varan som du vill returnera samt att du sparar
emballaget du fått varorna i för att använda för returen av produkten/produkterna.
 

Produkter

Handla

Information